And in another life,
I would be your girl
We'd keep for our promises
Be us against the world


And in other life,
I would make you stay
So I don't have to say
You were the one that got away
The one that got away.

       //
And in another life
You would be my girl
We'd keep full our promises
Be us against the world

And in another life,
I would make you stay
So I don't have to say
You were the one that got away
the one that got away.


            -once you came into my life, please, stay.
Home l Follow l Dashboard

>ask me anything here<
Meeraaa Stuff Credits
" Alright, let’s stop crying and
wipe away your tears now "

- If you're a hater, run befo' I eatchu.

Photobucket My boyfriend ♥



← older
newer →
Owl Oh Owl-
Sunday, December 11, 2011 | 8:30 PM | 0 comments
I lap you, you lap me. We are happy femili - Hoho gila dohh -,- Sweet je gambar tu ^^ Okay stop it meera:/ Fineee stop =.= hah Assalamualaikum selamat maghrib readers. Yeah, maghrib maghrib update blog. Hoh teruk perangai >.<

Ha semalam punya semalam Okeyy 2hari lepas :3 meera on Facebook then tengok ada message.

Shamimi Nazirah; wei rantai owl haram.
Me; Huh? Mana tau?
Shamimi Nazirah; Dah kecohh kot :/ jap. *link*

Okay meera taktahu link mana dia bagi meera sebab meera pegi delete semua message. Hoho tapi meera ada jumpa blog yang ada banyak info pasal owl ni. Mula mula meera tak percaya ohh.\ Tapi bila baca, meera trdiam 7 6 5 4 3 2 1 then "oh my, tanak pakai dah:\"

Meera cerita ringkas jelah and kalau nak lebih lanjut pegi baca sini atau kalau tak puas hati boleh google je. Owl ni sebenarnya simbol pemuja dajal. FREEMASON. Jadi bila kita pakai, dorang semua gembira sbb dapat tipu kita lebih lebih lagi yang pakai tudung. Dah sah kita islam dan dorang? Senyum je tengok kebodohan kita.

Tapi! Yep ada tapi okay. Ada yang cakap haram tapi bukan sebab FREEMASON. Ye tu mungkin sebab kebetulan, tapi memang haram dalam islam.

Rasulullah SAW bersabda : Maksudnya: “Malaikat tidak akan memasuki rumah yang terdapat di dalamnya patung-patung atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa)” (Hadis riwayat Muslim)
Mana mana perhiasan yang mempunyai gambaran atau mirip kepada sesuatu patung atau binatang samada binatang khayalan seperti kuda yang mempunyai tanduk maka hukumnya adalah haram berdasarkan hukum dimana nabi melarang meletakkan patung di dalam rumah.

Hadis tersebut menjelaskan bahawa malaikat Rahmah tidak akan masuk ke dalam rumah sekiranya mempunyai patung atau sebagainya. Sesungguhnya para malaikat tidak masuk ke dalam rumah yang ada didalamnya gambar, patung, anjing dan orang yang berjunub.

Dalam hal perhiasan seperti loket yang mempunyai bentuk patung samada binatang atau sebagainya ia dibimbangi berlakunya konsep pemujaan dan sebaran perbuatan ini adalah haram di sisi islam.

Meera pun malas nak komen lebih memandangkan blog lain dah banyak cerita pasal ni. So bagi sesiapa yang baru tahu macam meera ni, sampaikan lah dekat kawan2 yang tk tahu tu. Boleh baca dekat sini jugak :)

Tipu lah kalau meera cakap meera tak sedih sebab cantik kan. Tapi kita tak kira cantik, haram tetap haram. Dan kan bagus kalau kita berubah ke arah kebaikan. InsyaAllah :)

credits; click.
Photobucket

//Ameera-Aff;